Honda Civic 5D (MB3, 1998)

thumbs/img_1098.jpeg
thumbs/20090301_0894_small.jpeg
thumbs/20090301_0895_small.jpeg
Tovární značka / Typ: Honda Civic MB3 (D15Z8)
Karoserie: 5D - Hatchbatck
Barva: Bajkal-Green (tmavě zeleno-modrá)
Zdvihový objem: 1 493 cm^3
Výkon: 84 kW při 6 500 ot/min
Stav: najeto 254kkm, nebouráno
Majitel: třetí
Uvedení do provozu: 16. 7. 1998
STK: do 25. 02. 2011
Emise: EURO 2 (v TP je uvedeno že splňuje EU směrnici č. 96/44, takže registrační poplatek je 3000 Kč)
Recenze: auto.cz - Honda Civic 1,5i LS (5D)

Výbava: ABS, kotoučové brzdy vepředu i vzadu, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, manuální klimatizace, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání zrcátek, elektrické ovládní předních oken, zimní pneu Pirelli Snowcontrol (najeto cca 41kkm) na ocelových ráfcích výška dezénu je 5.5mm, povinná výbava, vesta, dálniční známka 2009, kazetové autorádio SONY.

Mé hodnocení: Krásné, prostorné a výkonné auto, které je radost řídit! Honda má výborný motor, který jde velmi ochotně do vysokých otáček, na dvojku lze jet 100km/h a člověk se ještě nedostane do červené oblasti otáčkoměru, a přitom pneumatiky doslova trhají asfalt. Díky velkému rozsahu povolených otáček je radost předjíždění i na krátkém úseku, stejně tak jako vyhrávání "závodů" na světlech ve městě. Spotřeba při takových legráckách sice roste, ale přestože jsem si je občas dopřál, tak jsem s ní jezdil za 6.2l/100km. Na dálnici považuju za rozumnou maximální cestovní rychlost 160km/h, při vyšších rychlostech jsem už pozoroval určitou nejistotu v řízení. Při dlouhé a dosti svižné jízdě skrz Německo do Polska si Honda řekla o 8,3l/100km, čekal jsem alespoň o litr víc. Prostor pro řidiče a spolujezdce je na předních sedadlech dost velký, abych si tam připadal příjemě a bezpečně i při svých 192cm, prostor na zadních sedadlech, ale hodnotím jako stísněný. Kufr má papírový objem 375 l a nenastala situace, abychom do něj naše věci nenaskládali. Výška kufru pod plato je cca 50 cm, šířka je 125 cm. Při položení sedadel jsem odvezl na chatu i trámky dlouhé 250cm. Při složených sedadlech je hloubka kufru 150cm.

Závady: Moje Honda má najeto 255 tisíc km a tudíž má i nějaké ty mouchy. Servisoval jsem ji zoodpovědně, a tak jsou to převážně jen vizuální drobnosti, které "nejezdí". Za nejvážnější považuji počínající korozi karoserie. Na korozi blatníků tento model trpí společně s korozí konce výfukové soustavy, ta je ale už vyměněná (střed a konec). Seznam závad, o kterých vím:

  • Spotřeba oleje je cca 1l na 10 tisíc km.
  • STK / lehká závada 4021: kola - vůle v zavěšení; dle mého servisu stav odpovídající věku vozu a zatím není třeba s tím něco dělat.
  • STK / lehká závada 5104 koroze karoserie: levý zadní blatník (foto: 1, 2, 3), pravý zadní blatník (foto: 1, 2), pravý přední blatník (foto: 1)
  • STK / lehká závada 5051: nárazník není dostatečně upevněný: bohužel následek neschopných pitomců, co neberou ohledy na ostatní a parkují stylem "bum-prásk já to tam nějak narvu". Zadní nárazník je skutečně volnější, drží přesně kde má, ale některé čepy, které ho drží, jsou uvolněné, viz foto...
  • Možná nefunkční lambda sonda. V Honda Chodov tvrdí, že je vadná. Mírně zvýšená spotřeba by tomu také nasvědčovala, ovšem spotřebu dovedu vysvětlit i novými pneu s vyšším valivým odporem koupenými v létě 2008 a taky tím, z čeho nemám moc velkou radost, a to mou zvýšenou agresivitou při řízení auta v poslední době. Nechci nic zatajovat, a tak na to upozorňuji. Kravaťákům z Hondy Chodov nevěřím a tudíž to neřeším - STK jsem prošel bez jakýchkoliv podvodů.
  • Spona středového bezpečnostního pásu nefuguje, závada trvající od koupě. Neřešil jsem to, vzadu je místa spíš pro dva cestující než pro tři.
  • Poškozený kloub levého zrcátka - nedrží pozici. Další šrám po nějakém nešikovi, zrcátko jsem našel vyvrácené na druhou stranu než je obvyklé. Mám to mechanicky zajištěné, nejde sklápět (foto: 1, 2).
  • Elektrické ovládání obou zrcátek občas trochu stávkuje a je nutno zrcátkům pomoci mírným tlakem v požadovaném směru pohybu.
  • Středový panel, v oblasti ovládní topení a ventilace, přestal svítit na počátku zimy 2008-9. Ovládání, krom toho že nesvítí, funguje. Podsvícení hodin se nezapne okamžitě se světly, ale s cca 1min zpožděním, nejsem si úplně jistý, jestli to není nějaká funkce - nepamatuji se, jak se to chovávalo.
  • Display autorádia nesvítí, nejspíš důsledek nejednoho pádu odnímatelného panelu na zem. :((
  • Prasklina na pravém světlometu se objevila nedlouho po koupi. Od té doby se nezměnila, jen se trochu zvýraznila díky zachycené špíně. Světlomět se nezamlžuje - neproniká do něj voda! Viz foto: 1, 2.
  • No a na konec zbyly už jen ty ty největší šrámy ze sídlištního parkoviště: 1, 2, 3.

Servis

V níže uvedené tabulce uvádím jen hlavní výdaje, drobné částky tam nejsou uvedeny, stejně jako nákupy nových pneumatik a ráfků.

datum stav tachometru cena popis
30.  4. 2005162 3001 504 nová baterie (pozor na ne zrovna obvyklé rozměry konektorů)
4.  5. 2005 162 6002 290 olej, filtry
6.  9. 2005 172 0508 061 olej, chladící kapalina, olej převodovky, svíčky, seřízení ventilů (opožděná servisní prohlídka po 160kkm)
14.  9. 2005172 5003 755 výměna koncové části výfuku
13.  2. 2006181 80013 894oba klouby poloos, manžety kloubů poloos (když Vám v servisu řeknou, že by bylo vhodné vyměnit manžety, tak to udělejte, jinak budete platit mnohem dražší klouby...), přední brzdové destičky, olej, filtry
5.  4. 2006 185 3903 754zadní brzdové kotouče, brzdové destičky, olej, filtr
5.  8. 2006 192 5002 187silentblok+tyč stabylizátoru, olej, filtr
23.  1. 2007203 02514 994rozvodový řemen, napínací kladka, vodní pumpa, olej, filtry (servisní prohlídka po 200kkm)
6.  3. 2007 205 0001 330STK
24.  5. 2007210 5006 330olej, filtr, zadní tlumiče
11.  8. 2007215 0006 207přední brzdové kotouče, destičky, čep řízení
23. 10. 2007 220 000880olej, filtr
15. 11. 2007 224 600  680oprava střední části výfuku
25.  2. 2008 230 9009 839zadní brzdové destičky, píst brzdiče, silent blok zadního ramene, olej, brzdová kapalina
27.  6. 2008241 0004 018olej, filtry, svíčky, seřízení ventilů (servisní prohlídka po 240kkm)
27.  1. 2009252 050780 olej, filtr
4.  2. 2009252 3006 018střední část výfuku, pružiny výfuku, těsnění
11.  2. 2009253 5007 640pravý zadní senzor ABS (původně jsem se chtěl na ABS vykašlat, až pozdě jsem zjistil, že se svítící kontrolkou neprojdu STK... Trabant, Š120, Favorit a jiné 15+ let staré vraky projdou, i když to nikdy neměly ve výbavě. :/ )
25.  2. 2009253 8003 164kontrola stavu před STK, zprostředkování STK

Od koupě vozu jsem Hondu nechával servisovat především v AutoDráb Kladno, obvykle jsem jednal s mistrem PWK Petrem Petráčkem, který si získal mou přízeň především díky fér jednání. Lecos mi vysvětlil, nezřídka mě vzal do dílny a ukazal mi problém přímo na autě na heveru. A především udržoval Hondu ve stavu že jsem jí při svých cestách mohl věřit. S odstupem času mi připadá, že mé návštěvy v Honda-Stodůlky (kontrola po 160 kkm a po 200 kkm) byly zbytečně drahé. Návštěva v Honda-Chodov byla nutná kvůli opravě ABS - AutoDráb nemá k dispozici diagnostiku na vozy Honda, což je veliká škoda. Oba Honda servisy se vyznačují především tím, že jsem tam jednal s kravaťákem, který auto na heveru viděl nejspíš před mnoha lety, když byl v učení, a navíc přes všechnu snahu potlačit svou nehezkou vlastnost - vztahovačnost - jsem si tam připadal tak trochu jako nežádoucí socka a nikoliv jako zákazník, kterého si tam váží. Byl to veliký rozdíl oproti AutoDráb Kladno a kdyby bylo možné se vrátit čase, tak bych jezdil jen k nim, připadal bych si lépe a navrch bych ušetřil pěkných pár tisíc korun.

Spotřeba

ujetá vzdálenost celková spotřeba průměrná spotřeba období
[km] [l] [l/100km]
13 873 8366,02léto 2005
12 068 7736,41zima 2005-6
11 672 7086,03léto 2006
10 607 6716,32zima 2006-7
13 985 8305,93léto 2007
11 566 7346,35zima 2007-8
11 801 7726,54léto 2008
5 060 3386,67zima 2008-9
 
85 5725 3246,22celkem 2005-9

Letní sezóny 2005-7 jsem jezdil na Barum Brilantis s kterými jsem auto koupil, v létě 2008 na Pirelli P4 Cinturato. Všechny zimní sezóny jsem absolvoval na Pirelli Snowcontrol. Benzín jsem po celou dobu provozu vozu tankoval u "lepších" benzínek. Preferuji Shell a OMV (Aral), zajedno doufám v to, že nešetří na aditivech, a také si rád dojdu na čisté WC. Občas jsem s Hondou navštívil Benzinu a Agip, ale jen když nebylo k dispozici nic lepšího. Můj styl jízdy je spíš klidný, i když s naskakujícími 10kkm jsem se naučil potenciál motoru využívat.

Závěr

Nějaké zkušenosti s Hondou jsou popsané výše, v případě zájmu o nějaké další informace mě můžete zkusit kontaktovat. Když bude mít Váš email hlavu a patu tak Vám odpovím.

Teď mám novou Kiu Cee'd. Doufám, že vydrží dlouho výběr nového auta a hlavně prodej toho starého byl dost časově náročný.